søndag den 18. december 2011

...men mest alligevel, for fred på denne lille jord..

Vi tænder fire lys i kvæld,
og la'r dem brænde ned.
For længsel, glæde, håb og fred,
men mest alligevel,
for fred på denne lille jord,
hvor menneskene bor.

Fjerde søndag i advent! Julen står for alvor for døren. Jeg er endnu ikke nået helt ind til kernen af min julestemning. Men jeg ved den venter et sted forud.

Den seneste uge er blevet brugt på at lukke semesteret ned. Jeg har skrevet rapporter, evalueringer og forløbsbeskrivelser - i ét væk! Men jeg har også holdt juleafslutninger. Sådan cirka seksten (16!) styks. Jeg har taget min del af pebernødder og brunkager. Det har været et godt semester. Og jeg er blevet belønnet med smil, knus og gode forhåbninger - så alt er godt på den front! Nu sidder jeg i sofaen og tager tilløb til de kommende tre dage. Her skal der for alvor bindes sløjfe på efterårssemeteret. Og så skal jeg på juleferie!

Weekenden har været smuk. Jeg holder meget af julepynt i solskin. Det er det bedste af alle verdener....

Solskin i december

Mere solskin...


PS. Der går rygter om, at en pakke udsøgt juletobak har fundet vej til Hjerting... Det ser jeg frem til! Så skal det jo nok blive jul!

Jul i Hjerting


Fredelig advent til dig og dine - LeLouLaLi

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN18. december 2011 kl. 22.25

    SMUKKE BILLEDER OG LIGESÅ SMUKKE ORD, - Tak for det.
    DET HAR VÆRET EN DEJLIG 4.ADVENTS-SØNDAG, - OG MINE KÆRLIGE JULE-TANKER FLYVER AFSTED TIL JER ALLE.
    FASTER.

    SvarSlet