fredag den 9. december 2011

Aften i eget selskab...

Det er fredag aften og jeg tilbringer den i behageligt selskab - nemlig mit eget. Jeg har mig en såkaldt Mig-aften. Jeg tror, jeg trænger til det!

Jeg har under mystiske omstændigheder tildraget mig en forkølelse engang i ugens løb. Det mærker jeg nu. Den skal plejes på sofaen, under et lunt vattæppe. Forkølelsen altså.

Jeg har sendt Kæresten-Min til julefrokost i Ministeriet. Jeg selv har nydt en sprød forårsrulle, tændt stearinlys, hentet en lille skål chokolade og placeret mig i sofaen. Det er sådan set en helt fin måde, at ride stormen af på.

Det har været en begivenhedsrig uge. Mandag var jeg til Damefrokost hos Fasteren og hendes Aalborg-piger. Det er altid festligt og fornøjeligt selskab - det er et par friske og farverige veninder, og jeg er glad og taknemmelig over at jeg har mødt dem. Det er rart at vide, at Fasteren har så gode venner, når man sommetider synes hun er langt væk.

Til fødselsdagen kom vi til at tale om strik. Jeg fortalte at Kæresten-Min strikker halstørklæder. Og han er faktisk rigtig god til det. I går aftes blev han færdig med det nyeste perlestrik i Naturuld. Det er varmt og godt. Og han tog det om halsen inden han begav sig ud i stormen i morges:

Uld til halsen...


I går var mine arbejdsopgaver henlagt til Skive. Det var lidt langt væk hjemmefra, men jeg nød den ukendte togtur mod Nordvest. Da jeg skulle hjem igen havde jeg lidt ventetid og udnyttede den til et lille kig over Limfjorden:
Fjord-kig

Mine weekendplaner er sat på standby. Jeg trænger til at 'stirre ind i en væg, stene... og pudse næse'!. Det er helt vildt ærgerligt, at jeg ikke kommer til familiehygge i Esbjerg, eller på venindetur i Hovedstaden - måske har jeg fejlprioriteret. Det tror jeg. Jeg må gøre det godt igen! Det gør jeg! Lige nu trænger jeg bare til lidt Mig-tid. Og den tager jeg mig nu.

En lille gave til mig selv!


Mon ikke jeg kan få aftenen til at gå i selskab med et nøgle Rowan 75 % uld og 25 % alpaca? Dét tror jeg nok!

God 'stener-fredag - host og snøft - LeLouLaLi

Ps. Tjek lige denne give-away på Yarnfreak - 18 nøgler farverig bomuldsgarn! http://yarnfreak-blog.blogspot.com/2011/12/fredag-er-gavedag-vind-bomuldsgarn-i.html

2 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN10. december 2011 kl. 04.59

    KÆRESTE DU. DET ER FULDMÅNE, - FLOT SER DET UD, - MEN DET "TAGER" NATTESØVNEN, - SÅ VAR DER JO LIGE ET "FORKØLET" INDLÆG FRA DIG, - SÅ ÆRGERLIGT, AT DU NU IKKE KAN OPFYLDE ALLE DINE GODE PLANER, - JEG HÅBER DU SNART ER FRISK IGEN, - MEN HELT FORNUFTIGT OG NØDVENDIGT, AT DU LIGE TAGER NOGLE "MIG-DAGE".
    GOD BEDRING LILLE DU.
    KÆRLIGST FASTER.

    SvarSlet
  2. Kære Faster,

    Jeg vidste ikke du var 'måne-påvirkelig', men du har helt ret, så er der jo ikke andet for end at stå op og tjekke blogs! Mon ikke du skal have dig en lille middagslur, eller en lille 'Nissebande-blunder' i eftermiddag?
    Her er skyer og storm borte (Ja, ja det vinder lidt), her er en klar lyseblå himmel enkelte solstrejf og lidt løs puddersne på kolde flader. Smukt ser det ud (indefra).
    Jeg gik tidligt i seng i går aftes og vågnede her til morgen med en mere bastant og håndterbar forkølelse (altså lidt mere i fast form - hvis du forstår...nej ok, måske lidt for detaljeret!).
    Jeg har strikket ca. 5 centimerter på rygstykket af mine kommende Rowan-trøje. Garnet er super lækkert og alle pengene værd!
    Brian var også hjemme 'i ordentlig tid', men mon ikke han også tager sig en blunder i eftermiddag :)
    Ha' det pænt og hils ved Fjorden ;)
    Knus LeLouLaLi

    SvarSlet