søndag den 11. december 2011

Længslen står heldigvis ikke alene...

Så tænder vi tre lys i kvæld,
for længsel, håb og glæde.
De står og skinner for sig selv,
og os som er til stede.
Så tænder vi tre lys i kvæld.
For længsel, håb og glæde.


Tiden flyver afsted. I dag er det allerede den tredje søndag i advent. På trods af julegran, juledufte, julemarked og julepynt, er det næsten en tradition at julen pludselig kommer bag på én. Den kom snigende allerede i november (de første nisser tittede vel strengt taget frem allerede i oktober), men alligevel er man hvert år lige overrasket.

Det tredje vers i Daniel Hellden og Inger Hagerups adventsvise har aldrig været mit yndligs. Da jeg var lille og stod i børnekoret i kirken, undrede jeg mig altid over, hvorfor et så trist element som længsel skulle med i en julesang. Som jeg er blevet ældre, er det gået op for mig, at julen selvfølgelig også er længslernes tid.

Men længsel står heldigsvis ikke alene. Den er smukt flankeret af både håbet og glæden...

Glædelig 3. søndag i advent - LeLouLaLi...

2 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN12. december 2011 kl. 15.45

    DET ER NEMLIG RIGTIGT.
    KÆRLIGST FASTER.

    SvarSlet
  2. INGA MARGRETHE JENSEN15. december 2011 kl. 17.11

    HEJ KÆRE DU.

    EEN AF "JULEDUFTENE", "FARS JULETOBAK" ER PÅ VEJ TIL HJERTING, - SÅ MÅ I SELV KLARE ANDESTEGEN M.M., IK`....
    KÆRLIGST FASTER

    SvarSlet