lørdag den 10. december 2011

Fin, finurlig og fejlbehæftet...

Mens månen langsomt arbejder sig tilbage fra sit formørkede skjul, tog jeg i eftermiddag tilløb til færdiggørelsen og monteringen af 'Chunky vest med fletmønster', der findes på side 34 i bogen Vild med garn!

Grunden til at jeg måtte tage tilløb til færdiggørelse er, at opskriften er så fuld af fejl, at jeg flere gange under strikningen har overvejet at kaste både strikketøj og strikkebog direkte i skarnkassen.

Jeg gjorde det dog ikke. Jeg kæmpede mig igennem opskriften, modtog retteark fra forlaget, fandt flere (dumme!) fejl i opskriften og ærgede mig over, at en så gennemført lækker bog, er så fuld af fejl.

Men! Når enden er god, er alting godt. Og jeg har fået monteret vesten. Den er taget i brug. Og den er SÅ dejlig varm. Og så er mønsteret på bærestykket jo egentlig både fint og finurligt når det kommer på.


Vest med et tvist...

Vesten er strikket af tre nøgler Naturuld på pinde nr. 6 og 7. Knapperne og garnet er fra Sys Fredens butik Fandango i Gl. Munkegade i Aarhus.

Nu må månen godt komme frem igen. Om lidt er der lækker-duftende, langtids-simret gryderet. Til mig og min forkølelse!

God og glad lørdag til dig! 
LeLouLaLi 

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN10. december 2011 kl. 20.31

    VESTEN SER DA BARE RIGTIG FINT UD. GODT AT DU "BLEV VED", TRODS FEJLENE I OPSKRIFTEN.
    JEG HAR HAFT EN DEJLIG DAG, - SKØNT VED FJORDEN.
    KÆRLIGST FASTER.

    SvarSlet