onsdag den 1. juni 2011

...Fire flotte fridage forude!

Lige pludselig var den her. Sommeren. Lige til at springe ud i; Varm, lang og helt sprød og ny. Græsset grønnes og himlen er blå. På kalenderen står der den 1. juni - så det er helt officielt: Det ER sommer!

Og hvilken én! Jeg kan allerede nu, på den allerførste sprøde sommerdag, mærke at den bliver god. Morgnen begyndte med at jeg, på vej ud til min morgenkaffe, fik dyb øjenkontakt med min chilliplante. Se selv, den har klædt sig ud i blomst og bød morgensolen velkommen:


Jeg tilbragte dagen, travlt beskæftiget på 'Papirfabrikken' (Universitetets afdeling på Trøjborg er faktisk en gammel nedlagt papirfabrik! Ret charmerede når man tænker på hvor meget vi beskæftiger os med ord, papir og al den slags..) Jeg havde helt glemt, at sommeren spredte varme og hygge udendøre, så da jeg kom ud i gården og blev mødt af nedenstående himmelkig blev jeg glad, glad, glad! Og så ovenikøbet med hele fire flotte fridage forud!



Og hvilke fridage mon ikke det bliver, tænker jeg! Jeg er fuld af forventninger og boblende glæde. Jeg er nemlig så heldig at få 14 kilo ren nysgerrighed og 109 cm barnlig forundring på besøg hele weekenden. Det er min søde veninde, der har givet mig lov til at låne hendes lille Alexander. Jeg har kendt ham altid og vi hygger os i hiandens selskab. Jeg udtænker planer for dagene - for der skal hygges i spandevis!

Den anden dag havde jeg besøg af Mia. Hun kom til Aarhus på mellemlanding imellem Damaskus, LA og Skjern. Det var SÅ dejligt med besøget. Vi var i Botanisk Have, spiste tærte og vaniljeis og snakkede den halve nat. Det er længe siden vi har haft glæden af hinandens selskab - sådan i virkeligheden - så der var meget der skulle vendes og drejes i stearinlysets skær. Hun bringer altid et strejf af Den Store Verden med til Ny Munkegade.

Og når man taler om bakken her - Ny Munkegade forstås - så må man simpelthen nævne det skøre vindue oppe på hjørnet:
Jo, den er god nok! Her må man gerne vindueskigge. Og adoptere en solsikke, hvis man da har hjerterum og solskin til sådan én. Bare stik hånden ind og tag for dig! Det er skørt, det er sjovt og det er Aarhus! I Love It!

Og så til strikketøjet! Det går fremad... jeg tabte dog 7 masker med et brag den anden dag. Den forskrækkelse tog det mig lige et par dage at komme mig over. Men nu er jeg igang igen, og har accepteret at der altså godt må være lidt 'ukrudt' i mit bladmønstre. Al begyndelse er svær! Jeg tog strikketøjet med en tur i haven i eftermiddag - det klædte både haven og strikketøjet. Den succes bør nok gentages i morgen =)
Glædelig glædelig glædelig allerførste sommerdag!

Knus LeLouLaLi

2 kommentarer:

  1. ja jeg skulle da hurtigt indrømme at jeg gerne ville nyde vejret i århus som du beskriver det. og hvis jg mærker godt efter, er der kærlighed og rum til mange solsikker

    SvarSlet
  2. INGA MARGRETHE JENSEN3. juni 2011 kl. 21.59

    HEJ KÆRESTE DU.
    TUSIND TAK FOR DINE GODE TANKER SOM JEG MÅ "DELE", - OG JEG DELER BESTEMT OGSÅ DIN GLÆDE OVER SOMMEREN SOM LIGE PRÆCIS NU ER HER.
    LAD OS NYDE DET, OG VÆRE TAKNEMMELIGE.
    IGÅR VAR JEG I DEN ALLERSMUKKESTE RODODRENDONPARK I BRØNDERSLEV, OG DEREFTER PIZZA OG HVIDVIN PÅ EN GOD VENINDES TERRASSE, - HERLIGT. HAV DET GODT MIN SKAT.
    KÆRLIGE KNUS, FASTER.

    SvarSlet