mandag den 14. januar 2013

Strik på bestilling...

Jeg strikker altså stadig - selvom der er lidt langt mellem maskerne her på bloggen for tiden.

Mine egne projekter er lagt på hylden for en stund, for jeg har fået en bestilling!
Jeg har kastet mig over bomuld!
Det er ikke mit favoritmateriale, men jeg har en lille niece, som fryser uden et stort luftigt tæppe. Min mor var super-fantastisk-baby-tæppe-strikker og var kendt i det meste af Sydvestjylland for sine unika babytæpper. Hun har aldrig strikket to ens, men har strikket et utal. Også til min svigerinde, men nu er der jo kommet tvillinger i den familie og så mangler der ligesom et tæppe i regnskabet.
Og den lille Lærke fryser - så jeg må igang. Jeg strikker i helt almindelig hvid bomuld fra Søstrene Grene. Jeg fandt ud af, at jeg faktisk rigtig godt kan lide deres - særdeles billige - bomuld, fordi den er tyk og fast spundet. Det giver lidt mere at arbejde med - på en eller anden måde. Jeg har slået 254 masker op og strikker perlestrik i kanten med et klassisk 'bølgemønster' i midten. Der er lang vej endnu...

 Bølger til Lærke
 
Hav en glad og god udge - LeLouLaLi

4 kommentarer:

  1. det ser rigtig fint ud lene. Der er bare et eller andet særligt over at strikke babytæpper. Tanken om at de små kan bruge det år efter år.
    Så et stort arbejde men med så mange varme tanker i sig.

    Jeg bruger tæppet, som jeg i sin tid strikkede til Elias, til isak nu. Hver gang jeg pakker ham ind i det tænker jeg på babyminder med Elias. Det er så hyggeligt og absolut timerne med strikkepindene værd.

    Det er nogen heldige tvillinger der har dig som faster;)

    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak Kathrine,

      Jeg synes helt sikkert også det er timerne værd. Og jeg synes det er helt fantastisk at mange af min mors tæpper bliver brugt til 2. og 3. barn nu rundt omkring. Så det er en god invistering.
      Jeg glæder mig til at se dig på torsdag :)
      KH

      Slet
  2. INGA MARGRETHE JENSEN14. januar 2013 kl. 13.41

    DET SER BARE RIGTIG FINT UD...
    GLÆDER MIG SÅ MEGET TIL AT SE DIG....

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde søde Faster - jeg tager tæppet med til "fællesstrik" :)
      Knus

      Slet