søndag den 11. november 2012

Færdige stjerner og nye masker...

Mine stjerner er færdige. De er blevet helt som jeg havde håbet på. Materialet bliver ikke helt hårdt, så det er muligt at arbejde videre med det efterfølgende. Det er sådan set ret smart, for når leret er vådt er det ret fint-følende ('nærtagende' er måske at gå lidt for langt...). Den næste-tørre ler er helt perfekt 'at stemple' i. Jeg har mig nu en fin lille bunke, som kan hænges på årets julepakker.

Stjerner af papirler, træ og uld
 

Min søndag har også budt på 'nye masker'. Grys trøje fra All you knit is love ligger til tørre.Jeg prøvede mig frem med mit nye Coast-garn og lige nu venter jeg spændt, for jeg synes den er blevet en smule bred i formatet.
Man kan jo ikke sidde tomhændet sådan en søndag, så der er naturligvis kommet nye masker på pinden. Denne gang er det (igen) en trøje til mig selv.  Den er fra finske Suvi Simola og hedder Baby Cables and Big Ones Too. Trøjen er vist ikke så svær i sig selv, men man skal holde tunge lige i munden med de seks forskellige mønsterark og 12 markeringsmasker i forskellige farver.


Nye masker...
 
God søndag - LeLouLaLi

3 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN12. november 2012 kl. 10.27

    HVOR SER DET DA FLOT UD...
    KÆRLIGST FASTEREN.

    SvarSlet
  2. Har lige fundet din fine blog, du laver nogle flotte strikkerier :)
    Og super idé med stjernerene - hvordan har du lavet dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita :) Tak skal du have. Stjernerne er lavet af papirler som kan lufttørre. Jeg har stukket dem ud med en kageudstikker fra Tiger :) Det er meget let at lave - god fornøjelse :)

      Slet