torsdag den 22. september 2011

"Man kan alt. Det umulige tager bare lidt længere tid..."

...sagde en af mine studerende til mig i dag. Og han har jo helt ret. For man kan alt. Eller i hvertfald det meste. Og ofte er det de ydre og ikke de indre begrænsninger, der blokerer for målet.

Jeg har det dejligste arbejde. Hver dag møder jeg stædige, klog og skønne mennesker, der hver især kæmper en lille indædt kamp med bogstaver og krudseduller. Eller med en noget mere kompleks modstander, nemlig dem selv.

Jeg er så heldig, at have et af de der job, hvor man - populært sagt - får meget mere end man giver. Jeg mener ikke man kan - eller bør - køre en cost-benefit-analyse på sin hverdag. Men jeg kan sagtens konkludere, at jeg er i overskud! I morgen skal jeg evalueres. Jeg skal forsvare min faglige synspunkter, mine valg og min omgangsform med mine studerende. Det bliver ikke svært. Mit arbejde falder mig nemlig helt naturligt. Heldigvis.

Kloge ord!


Glædelig torsdag - LeLouLaLi

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN24. september 2011 kl. 17.25

    KÆRE BEGGE TO.
    DEJLIGE ORD PÅ DEN SMUKKESTE BLOG.
    JA, - DET UMULIGE KAN GODT SOMMETIDER TAGE LIDT TID, - MEN HELDIGVIS SÅ LYKKES DET DA, - SOM REGEL..
    KÆRLIGST FASTER INGA.

    SvarSlet