torsdag den 12. april 2012

"Nordjylland er det nye sort..."

I påsken var jeg så heldig, at det lige netop flaskede sig med en Nordjyllands-tur, midt mellem helligdage og sporarbejde.

Jeg mødtes - en kølig, men solrig formiddag - med Fasteren og så tog vi vandrestøvlen på forreste fod og begav os ud på "flod-vandring". Med rigeligt med farve i kinderne, og en lille smule vind i håret, indtog vi frokosten i Nordkraft. Det er et meget spændende sted, hvor man på bedste vis har beholdt det industrielle udtryk - og så har man valgt at kombinere det med kultur. Vi var her da også i anledning af udstillingen Books + Arts. Udstillingen viste bl.a. Søndergaards Ordapotek, "Hvad kunstneren har fundet inde i hengemte biblioteksbøger", et broderet manifest, syltede ord og meget meget mere. Det var en spændende udstilling der 'klædte' det gamle kraftværk.
Efter en dejlig dag med afsluttende solnedgang og hvidvins-sofa-hygge, vendte jeg boblende af gode oplevelser tilbage til Aarhus. Dét må vi helt sikkert gentage - snart!

Ved Fjordbyen

Ved fjordbyen

Det spændende Nordkraft indefra...

Fasteren går ombord i Ordapoteket

Syltede noder

Hjemmegjorte bogmærker

LeLouLaLi


2 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN15. april 2012 kl. 21.22

    KÆRESTE DU.
    JA, DET VAR EN FANTASTISK DEJLIG DAG, - NU HAR JEG SET "FRIDA", - SMUK, SMUK.
    JEG ER GLAD FOR AT DU KAN LIDE "MIN BY" MED "FLOD" OG NORDKRAFT.
    SMUKKE BILLEDER...
    KÆRLIGE KNUS
    FASTEREN

    SvarSlet
  2. INGA MARGRETHE JENSEN19. april 2012 kl. 20.11

    HEJ KÆRE DU.
    HAR LIGE LÆST OM BAZAR VEST PÅ LISELOTTES BLOG, - KUNNE VI MÅSKE "BESØGE" DEN ENGANG???
    HVORDAN OPFATTER DU OG BRIAN DET.
    KÆRLIGST FASTEREN.

    SvarSlet