torsdag den 28. marts 2013

Strik på falderebet....

Min bestillings-Honey nåede lige at få påmonteret den sidste knap og dampe af inden formiddagens gaveudveksling. Det har holdt hårdt med at få den færdig, på trods af, at er 'den sædvanlige' Honey-cardigan fra Amimono 2010.
Denne gang har jeg strikket den med en del ændringer. Halsåbningen er blevet væsentlig bredere og så har jeg forsøgt mig med lange ærmer. Det sidste krævede en del tællearbejde, da ærmerne skulle være smallere omkring håndledene og nederst på ærmet, men samtidig holde hulkrus-mønsteret.
Til en størrelse medium er der brugt knap 70 gram Supe Kid Seta og omkring 150 gram Blackhill Højlandsuld fra garnudsalg.dk.

Den er blevet let og luftig og jeg er helt bestemt tilfreds med resultatet - det er jeg ret sikker på den nye ejer også er...








3 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN29. marts 2013 kl. 10.49

    - DEN ER MEGET, MEGET SMUK......
    RIGTIG GOD FREDAG TIL JER ALLE..
    KÆRLIGST, FASTEREN

    SvarSlet
  2. Sikke en lækker sag du har fået lavet, er sikker på at modtageren bliver super glad for den :-)
    God påske
    Majbritt

    SvarSlet
  3. Tak skal i have :) Jeg har strikket den et par gange nu, så nu kommer der nok til at gå længe inden jeg kaster mig over en sådan igen. Den er ret let at strikke - ja, faktisk ser den meget svære ud end den er, så det er taknemmelig strik. Nu vil jeg i gang med lidt forårsstrik til mig selv.
    Rigtig gid påse :)

    SvarSlet